God jul i efterskott och Gott nytt år i förskott :)

Så har julen 2010 passerat stilla förbi och imorgon är det redan nyårsafton!

Vår jul spenderades med nästan alla möjliga nära och kära. På lille julafton åkte jag hem och mötte upp min älskade Stiffe, vi packade in oss i bilen och begav oss mot Luddan för att hämta upp svärföräldrarna och sedan bege oss vidare mot Vinslöv. Väl i Vinslöv åts det god mat och vi bytte klappar. Lite underbart gott julgodis förtärdes och kvällen va jättemysig!:) Väl hemma kunde jag och Stiffe inte bärga oss så vi bytte några klappar redan då! :)

Julaftonsmorgon gick jag upp och gjorde mig iordning och gick sen ut på byn för att införskaffa mig en kofta och linsor...Julbröd köptes också och när jag kom hem fixade jag julfrukost till mig och Stiffe! :) Halv tre begav vi oss till Mattis och Cissi där vi skulle spendera julafton. Vi trodde hundarna skulle bli sjövilda, men Sixten har lugnat sig mycket sen kastreringen så de gick ju kanon! :) Klapparna byttes efter god julmat och Kalle Anka... Jag fick mycket fint, bl.a. halsband, biocheckar, sällskapsspel, kofta och lite annat smått och gott! :) vi gick hemåt igen vid nio på kvällen, då Stiffelistiff däckade i soffan och jag kollade film! :)

På juldagen var det tänkt att i båda skulle till kräkers, men då vi inte hittade hundvakt så stannade jag hemma. Dessförinnan på dagen var jag och Sixten ute med Kicki och Sally i skogen och gick, kallt men skönt. Mysigt att snacka skit med Kicki också! :) Så på kvällen kurade jag ner mig i soffan och kollade film, spelade lite spel och lite annat med mig själv :)

Annandagen spenderades hos Elna och Bertil då vi åt julmat för sista gången med hela familjen Evergren! :) På kvällen hyrde vi film, som vi aldrig hann se för de fanns så mycket annat att göra ;)

I måndags var vår sista lediga dag för julen, och vi bestämde oss för att ta de lugnt på förmiddagen och sen åka till Malmö och kolla rean :) Jättemysigt att gå där med Älskpälsk, de e såna små grejer som kan göra min vecka! :) Jag shoppade litegrann reafynd och sen begav vi oss hemåt för fortsatt myskväll hemma :)

Jobb tisdag, onsdag, idag och imorgon.. Sen jäklar smäller de! Imorgon är de nyårsfest á la Sandrisch, och de ska bli skitkul! :)

Gott nytt år! :)

Kram Majsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0