1- presentation av mig själv

Som listans första punkt så ska jag presentera mig själv...

Jag heter Marie Stenbeck, är 22 år ung och egen företagare. Jag bor i Skånes hjärta, Hörby och driver min salong i Höör, hjärtats vänstra kammare?;) I Hörby bor jag tillsammans med min sambo Stefan, som jag träffade för 2½ år sen... Och tillsammans har vi världens finaste vovve Sixten som är en kortbent Jack Russel. Vi bor i en lägenhet, som vi tycker mycket om och är lite tekniknördar båda två, fast mest Stiffelistiff! :) Sixten är ljuset i vårt liv, och jag kan inte förstå att jag under mina första 21 år kunde leva utan en hund.

Jag är allergiker, som nu i höstas påbörjat en hypersensbehandling som innebär att jag får en spruta i veckan som innehåller björk, vilket jag är riktigt allergisk mot! Detta kan medföra att jag är trött och kinkig, men inte alldeles för mycket hatar jag..

Egen företagare blev jag direkt efter stunden då jag inte kände att jag hade något val. Jag ville inte vänta på ett jobb utan jag skapade mig ett. Först började jag på en salong som heter Hjärtat i Lund som jag lärde mig otroligt mycket på. Någon bättre businesskvinna än Åsa har jag aldrig träffat. Och där fick jag också två goda vänner med mig, fina Jennie och ovan nämnda Åsa. När jag jobbat där i 10 månader så hittade jag lokalen som kom att bli min alldeles egna salong i Höör och jag valde att satsa. BÄSTA BESLUTET i mitt yrkesliv hittills! Nu har jag haft Hairshape by MCK i 2½ år, och har även fått in min fina kollega Sandra sedan 1½ år tillbaka. Här trivs jag som fisken i vattnet, och ångrar inte en enda dag att jag tog steget.
    För att känna mig mer allmänbildad så läser jag just nu Historia A på komvux i Hörby, som jag kommer avsluta vilken dag som helst nu. I vår blir de Historia B och Företagsekonomi A för mig! :)

Jag är helt enkelt en glad prick, som ibland är alldeles för naiv och godtrogen. Som älskar människor, men samtidigt lite ensamvarg. Och dessutom så älskar jag att resa och se mig omkring;)

Säger detta de mesta om mig?;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0