Loveseat

Förra söndagen hittade jag en Loveseat på blocket, vilket jag har varit på jakt efter ett bra tag nu för soffan har blivit för liten för våra rumpor och en söt hund som brer ut sig. En loveseat är en fåtölj som är bred nog att rymma två rumpor :)

Efter lite tjat och gnat fick jag Stefan att gå med på att åka ner och hämta den i Malmö.... Vi diskuterade att hyra släp och ta hem den med men snåla som vi kan vara ibland bestämde vi oss för att den nog gick in i bilen. Stiffe gick ut och mätte och sa att går den in är det på håret... och vi sa "i värsta fall får vi ta den på taket"

Väl i Malmö hämtade vi fåtöljen och när vi kom ut med den till bilen så förstod vi att vi inte fick in den i bagageluckan och insåg att vi fick lägga den på taket... "Nåväl, det är ju uppehåll så det är nog ingen fara!" Vi fäste fast ett täcke och sen begav vi oss hemåt igen... När vi kommer ut på motorvägen börjar täcket fladdra och jag får hoppa ur bilen och fånga det så det inte flyger mot någon annan bil. Jag sätter mig i bilen igen, och då, just då ser vi hur dropparna börjar trilla mot vindrutan.. SATAN, det börjar regna! Och det var bara att köra hemåt, genom ösregn hela vägen hem... Stiffe ringde ifatt en avfuktare som vi satte igång, och sen fick fåtöljen stå på tork i ett dygn... haha, vilket jäkla äventyr!! Men fåtöljen är sååå skön, och det var såå värt mödan! ;)

Summan av kardemumman, köp inte en loveseat utan att hyra ett släp att ta den i! ;)


Kommentarer
Postat av: Jennie Rosengren

Hahaha rooooligt :-) Såna äventyr som slutar lyckligt är bara kul att se tillbaka på. Och ni kommer skratta åt det varenda gång ni sätter er i loveseat´en :-) Kan man få önska en bild på den?

PUSS

2011-10-22 @ 11:15:27
Postat av: beckie

jättefin blogg! :)

2011-10-27 @ 14:59:39
URL: http://http://beckies.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0