Sista på listan

Mest bara för att det inte ska vara så långdraget så kör vi de sista på listan nu som jag tycker är lönt att ta med, det är mina rädslor och min favoritplats.

Jag är rädd för att bli ensam kvar i min familj.
Att jag kommer sitta på ett hem när jag är 80, utan barn, utan vänner, utan familj och bara vara den tanten i hörnan. Jag är rädd för att inte kunna vara där för mina nära och kära om något händer. Att något skulle hända mig som gör att jag inte kan röra mig eller bli ett kolli. Jag vill hellre dö än att inte kunna sköta mig själv eller kunna återhämta mig. Förstår ni hur jag menar? Jag är rädd för att dö och inte få se eventuella barn växa upp, gifta sig, få barn och allt som hör livet till! Jag är rädd för att mina barn inte ska få uppleva mina föräldrar. Sen är jag också rädd för spindlar, ormar, möss, råttor och andra läskiga kryp, mest bara för att de säkert kan övermanna lilla mig och skada mig. haha! :)

Min favoritplats i världen är där min familj är, där Stiffelistiff är, där Sixten är. Men om jag inte ska vara så klyschig så älskar jag mitt Italien. Jag älskar att bila genom Europa och se länderna och sen få komma till Italien där allt är så fantastiskt som man tror att det är. Solrosfälten som blommar, pinjeträden som doftar så gott. Havet som är så vackert, det härliga språket, de fantastiska byggnaderna man kan se här och var, maremorna som säljer sitt eget vin. Den goda maten. Andan bland folket. Det älskar jag, och därför är Italien min favoritplats i världen.



Lutande tornet i Pisa 

Isn't it lovely?;)


Kommentarer
Postat av: Anna Hörnstedt

Italien verkar underbart; ska till Venedig i juni... Till Italien för första gången med min käraste :)

2011-01-07 @ 16:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0