Som jag nämnde innan...

så har jag kommit igång med träningen igen!

Det känns så himla kul, och känns skitbra! Duktiga Vian på gymmet har gjort ett pass till mig och efter att ha tränat de med henne första gången så höll jag bokstavligt talat på att dö! Vaknade dagen efter med känslan av att ha blåmärke från midjan och ner till knäna. Samtidigt som det är skönt med träningsvärk så är det ju en smula jobbigt med stel kropp. Men som man säger, "No pain, No gain":)

19 dagar har jag iallafall hunnit med 15 pass, och är riktigt nöjd! :) En halvtimme på cross-trainern 4 gånger i veckan ska man iallafall hinna! och en halvtimme på den maskinen är ju verkligen grymt bra för kroppen! Helst står jag i uppemot 50 minuter, men 30 är bra de med!


Jag jobbar mycket med fria vikter, då jag tycker att det är roligast. Dessutom har jag hantlar hemma så jag kan köra pass hemma när jag inte jobbar. En övning man verkligen känner när man gör resultat är fällkniven som Vian visade för mig, då man ligger på rygg och tar upp ben och armar så de möts i luften med repetitioner. Burpees är en annan variant som känns av då man hoppar upp i luften, och sen går ner på marken och gör en armhävning för att sen hoppa upp i luften igen och upprepa!:)  Tipstips! :)

Med träningen har jag också börjat dricka min älskade proteindricka igen, och där har jag hittat en ny favorit. Charlotte Perellis proteinshake för kvinnor, smakar syndigt gott, som en jordgubbsmilkshake efter träningen men anpassad för GI så lågt med kolhydrater i den! :) Try it! ;)

Tips! Blanda med lite mindre vatten än angivet, så blir den fylligare. Och tycker du att konsistensen är äcklig, så gör skaka den innan du börjar träna och låt stå under passet... Då blir den bättre! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0