3 - Mina föräldrar

Mina fantastiska föräldrar hade jag velat tillägga.

Min mamma heter Ankie och är 52 år ung. Hon och pappa Robert är lika gamla och träffades när dem var 15 år... och sedan dess har dem hängt ihop.

Deras äventyr började en regnig septemberdag 1973 då pappa Robert frågade chans på mamma Ankie genom en kompis.. Och mamma sa ja! Undra om de hade kunnat tänka sig att de skulle vara dem två som bildade familj, och delade livet med varandra dem kommande 37 åren?

Dem kommer båda två från Malmö, mamma från Rosengård och pappa från Limhamn, och flyttade till Hörby 1986.

Mamma jobbar inom svenska kyrkan som församlingspedagog och på pastorsexpeditionen. Pappa jobbar på ett fraktföretag i Malmö som säljare.

Dem är såklart dem bästa föräldrarna man kan tänka sig, och vi har jättefin kontakt. Dem är sådana fantastiska människor som det inte finns många av, dem vill helt enkelt alla gott. Vi kan vara lite dumsnälla i min familj, men det är för att vi tror gott om dem flesta av våra medmänniskor och när man gör oss besvikna så faller man hårt kan man väl säga för att göra de lätt att förklara!

Jag har haft en jättefin uppväxt, utan en massa pengar men med mycket resor och kärlek. Tack för att ni är världens bästa;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0