17 - Mitt favoritminne

Herrejösses vad svårt!

Jag har så många fina minne, men ett av mina finaste var när jag och Linda var i Bulgarien 2006 och jag vaknade på morgonen då jag fått ett MMS i mobilen. På bild fanns en liten knatte som tittat ut ur sin mammas mage. Denna knatten var min älskade Valter, och nyheten av att jag blivit faster fick mig att sväva på moln i flera veckor! :)

Ett annat fint minne var dagen då jag kommit hem från semestern 2008, eller ja, första dagen på jobb efter semestern. In genom dörren kommer ett blombud med en STOOOOOR blombukett och säger att den är till mig. Det var verkligen världens finaste blombukett, och den var från världens finaste kille, Stefan!

stefanos bukett


Ett minne som sitter långt inne i mitt hjärta är sista samtalet med mormor, dagen då hon möter mig med blicken och säger "Hej Hjärtat, hur mår du idag?"
   ett ömhetsbevis från min döende mormor och jag kramar hennes hand extra hårt när hon frågar det och säger att det är förträffligt bra med mig. Kanske konstigt att det är ett favoritminne, men som ni tidigare förstått så betydde hon oerhört mycket för mig, och just den frasen värmer mitt hjärta hur kall jag än är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0