Vilken helg... ... ...

Helgen började väl egentligen redan i torsdags kväll för mig, med magont i över en vecka bestämde jag mig för att försöka få tag i magmedicin... Som vanligt kunde inte vårdcentralen i Hörby ta emot, så Stiffe ringde och bokade tid hos Jourläkaren på kvällen till mig... Jag som tänkt mig att de bara skulle ta en kvart sen va jag ute misstog mig rejält när läkaren inte trodde på magkatarr... UTAN blindtarmen va där nog fel på... Så jag blev skickad till kirurgen på akuten, som tittade på mig och konstaterade att något fel va där...
   Efter några timmar där, med en väldigt trevlig doktor och en finfin Stiffe vid min sida, fick jag bege mig hemåt efter en remiss till KK dagen efter. Så KK i fredagsmorse och gynundersökning, som inte va något... Så då blev jag tillbakaskickad med remiss till kirurgakuten igen, och de satte dropp och bestämde mig för att göra CT-röntgen på min mage. Dags att dricka en liter kontrast... Och få jod i armen... Och röntgen. Härligt, eller inte. HATAR jod, för de e så obehagligt. Vid 19 på kvällen var min läkare från kvällen innan tillbaka på sitt skift, så han konstaterad då att jag inte hade något gynekologiskt fel, inte heller blindtarmen var där fel på. Gaser ställde inte heller till de... Så vad var de? JOOO, en FICKA på tarmen... Så allt fixar sig á naturaal... Jag skulle bara vila när de gjorde ont, och ta de lugnt, så fixade allt sig. Så med en helgs vilan åkte jag och mamma hem, efter en hel dag på akuten...

... Tanken på fredagen var egentligen att åka direkt till Huaröd efter jobb och börja göra i ordning köket, men eftersom vi var hemma så sent så väntade vi till lördagen...
    På lördagen slipade vi skåp, och spacklade, flyttade på grejer och hade oss... Vi va riktigt händiga. Vid halv fyra begav jag och Stefan oss hemåt... FÖR LINDIS fyllde ju år : ) Släktkalas på kvällen som var riktigt trevligt, och vi begav oss till huaröd igen vid elva på kvällen. Väl där somnade vi fort....

Så blev det söndag, och kakling och målning stod på schemat. Med en paus för att köpa spisfläkt. Och där blev så fint. Det är inte färdigt, men så gott som. : )
   Dags att fara hem, och då blev det till att packa ner köket med Elna, för vi flyttar ju imorgon! Myskväll på slutet med Stiffe iallafall... Härligt.

Idag har jag haft såna härliga kunder, såna som gör ens dag liksom! Bl.a. stamkund, en annan som blev skitfin i håret. Manilla, kära Manilla, som också blev skitfin i håret : ) Och sist, men absolut inte minst, Jukka och min älskade bror Mattias...

Men nu ska jag bege mig hem till min finfina Stiffelistiff, som för övrigt är bäst i världen, om jag glömt poängtera de innan ; ) Och sist men inte minst, vårt härliga flyttkaos längtar jag framförallt hem till.. hihi.

Ha en härlig kväll.
Puss Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0