Att vara eller inte vara... Det är frågan...

Om man är som jag, så läser man ungefär 10 bloggar om dagen... 10 bloggar, 10 olika människors liv. Och i många bloggar skriver folk om att vara perfekt...
   Att folk stör sig på att folk säger sig vara perfekta... Och då tänker jag, tror folk att jag tror att jag är perfekt? För då tror folk så jäkla fel.
   NEWS for you, INGEN ÄR PERFEKT! Och den som är perfekt, den har nog jäkligt tråkigt, för då kan de inte lära sig något nytt, för trots allt är det på sina misstag man lär sig mest. Det tycker iallafall jag...
   Samtidigt kan jag i mitt stilla sinne fundera på varför man inte ska kunna få tro att man är perfekt? Sticker det folk i ögonen då? Jaaa, för det är irriterande som fanken, OCH om man är perfekt, så känns de som att man är översittare... Men samtidigt, om man skulle vara perfekt, då hade man väl varit så ödmjuk att man inte låtit andra personer veta att man är perfekt... Nämen usch, vad jag svamlar... Men hänger ni med i hur jag tänker? Dessutom tror jag, att när man väl uppnår perfektism så blir allting väldigt tråkigt, för då har man ju inte längre något att kämpa för?
   Så summan av kardemumman är, jag trivs så jäkla bra med att inte vara perfekt, för fy tusan vad jag lär mig varje dag av mina dumheter ; )

Efter en givande diskussion med en kund idag så insåg jag hur jag vill vara, jag vill inte döma människor, utan kunna skilja på människan och dess handlingar. För ofta, handlar man dumt när livet står upp och ner... Det är inte ofta folk gör dumma saker i ett lyckorus... Oftast är det för man behöver uppmärksamhet, ett rop på hjälp... Eller hur?!

Neeej, nu ska jag sova.
Sov gott och dröm sött.

Pusselipuss Marie

P.s. Jag skrev fel bloggadress i förra inlägget, det ska vara www.singelpappa.blogg.se . D.s


Kommentarer
Postat av: Slelin

Rikitgt bra inlägg Marie.. :)

2009-01-16 @ 13:22:05
URL: http://slelin.blogg.se/
Postat av: jasmin

hej det e ett bra inlägg- Hoppas att du inte tog illa vid dig om du läst min blogg just vara perfect eller lyckliga livet. För detta har inget med dig att gör utan det handlar om att visa bara händer ut om att allt e bra å inga problem åå glad att du uppmärksammar detta ämnet för ingen är perfect åå ingen är lycklig alltid.ALLA har sina dåliga dagar åå alla har sina bästa dagar. Så hoppas att du inte tog min inlägg somm någon pik. för vårt bråk sen innan är borta och vi är vänner nu & det e jag glad över. kul att läsa din blogg. later jasmin

2009-01-16 @ 22:14:02
URL: http://mammajasmin.blogg.se/
Postat av: jasmin

hej det e ett bra inlägg- Hoppas att du inte tog illa vid dig om du läst min blogg just vara perfect eller lyckliga livet. För detta har inget med dig att gör utan det handlar om att visa bara händer ut om att allt e bra å inga problem åå glad att du uppmärksammar detta ämnet för ingen är perfect åå ingen är lycklig alltid.ALLA har sina dåliga dagar åå alla har sina bästa dagar. Så hoppas att du inte tog min inlägg somm någon pik. för vårt bråk sen innan är borta och vi är vänner nu & det e jag glad över. kul att läsa din blogg. later jasmin

2009-01-16 @ 22:15:40
URL: http://mammajasmin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0