Nyårsveckan...

... hmm... I måndags jobbade jag heeela långa dagen på salongen.. Stressen inför det nya året började tränga sig på då jag insåg att jag var tvungen att beställa nytt kassasystem innan årsskiftet.. Nåja, jag mejlade tillbaka till honom vi hade haft kontakt med och sa att vi var intresserade av de som han skickat på offert, men inte med pekskärmen... Då fick jag till svar att han höjt priserna och att offerten inte gällde längre. Med andra ord hade han höjt priset till det dubbla, dessutom utan pekskärmen.. Dåligt! Så de va bara att börja leta efter något nytt i tisdags... Hela tisdagen jobbade jag, och så fort jag kunde få en lucka ringde jag runt om kassasystemen... Stiffe va min sista kund, vilket var mysigt! : ) Och vi kom hem i lagom tid : )

Nåväl, igår hittade vi ett kassasystem i höör, och försäljaren där ingav så stort förtroende at vi körde på det.. Till det bästa hör att kassasystemet var oerhört snyggt och med en pekskärm där hårddisken var inbyggd i skärmen så så mycket sladdar blev det inte och den är ju riktigt snygg : ) HÄRLIGT! : ) Dessutom blev det nästan 10000 kr billigare än de vi kollat på innan, så vi kunde ju inte vara något annat än lyckligare...

Dagen igår innebar mycket jobb också, och avslutades med att Emma kom till salongen..

Jag, Emma och Stiffe åkte ner till Offside och åt, vilket var jättetrevligt! : ) Det måste vi göra om snart! : ) Dessutom slog vi lite vaad, vilket jag och Stefan förlorade så nu ska vi bjuda igen för de! : ) Hihi. Hoppas att de blir av på tisdag! : )

Idag har jag redan hunnit vara ute en lång sväng med Sixten, byta några grejer som skulle bytas i hörby och hunnit snacka lite skit med mattias och jasmin... Sortera tvätt har jag också gjort med tanke på att vi har tvättdag idag... : )

Ikväll ska vi bara va hemma för att äta gott och ha de mysigt med varandra.... Tänkte försöka göra så att lille Sixten inte blir rädd för raketer : ) om de nu går! : )

Detta är hur själva hårdvaran till kassasystemet ser ut... Snygg va? : )

I måndags betalade vi förresten egyptenresan! : ) Så om 40 dagar sitter vi där nere nu : ) JIPPI! : )

Nu tänkte jag fortsätta med ett inlägg om mitt 2009 som jag sett att fler har gjort i sin blogg, så jag snor listan och gör den igen... om jag inte minns fel så gjorde jag en likadan för ungefär exakt ett år sen! : )

Pusspuss Majsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0