Jul, jul, strålande jul...

jaaa, eftersom jag inte uppdaterat på så jäkla länge så tänkte jag att de va bäst att börja med ett juligare inlägg...

Förra veckan jobbade jag för fullt måndag, tisdag och onsdag. På måndagskvällen firades det jul med Linda och Jakob... Vi lagade julgodis och julmös... De va så härligt! : ) Tisdagskvällen jobbade jag sent och onsdagen började jag tidigt... Jag kan väl säga som så att trots att jag va ledig fyra dagar förra veckan så hade jag jobbat in timmarna med råge.. Me like! : ) Även om jag är min egen chef, så någon övertidsersättning får jag inte! : )

På onsdagskvällen, lillejulafton, så firade vi jul med mamma, pappa, Mattias, Jenny, Cornelia och Jasmin... Sixten var också med och han var som tokig i alla sina nya leksaker : ) Julklapparna bytte ägare och första julmaten slank ner i min mage. Mysigt mysigt och vi fick så fiiiina julklappar, bland annat, nya tallrikar från Höganäs, pengar i egyptisk valuta, ljusstake, äggkoppar, halsband... Ja helt enkelt mycket fint...

När vi väl kom hem kunde jag och Stefan knappt hålla oss med våra julklappar så vi bytte dem också! : ) Av Stiffe fick jag två jättefina ängelsljus, en godisskål och en digitalkamera.. som vi sedan bytte på julrean så jag fick 400 kr i handen och handla på rean för också! : ) Så ja, min julklappar var fantastiska och jag älskar dem! : )

Julaftonsmorgon gick vi upp och mös i soffan, kollade på Sunes jul och åt gröt, sen gjorde vi oss i ordning för att åka till Elna och Bertil för att fira jul med Figge, Jonas, Manilla och Thea också! : ) Julmaten serverades efter Kalle, och efter de kom tomten vid sju... Då va Stefan iväg och köpte tidningen på annat håll så han missade tomtebesöket i ludvigsborg.... Thea fick ett helt beeerg med julklappar, så som de ska va när man är barn : ) Väl hemma stöp vi i säng på kvällen och sov länge på juldagen...

Juldagen innebar mest mys och städning faktiskt... Men mest mys : ) På annandagen gick vi upp tidigt för att åka till Elgiganten för att byta min kamera då den bättre varianten var 400 kr billigare på rean..  Man får ju inte vara dum! : ) Tänkte också kolla på en ny tv, men alla på erbjudande var ju slutsålda redan vid åtta på morgonen. DÅLIGT! Frukost på Espresso house fick de bli tills nova öppnade och sen tog vi oss en sväng där inne med tillsammans med en miljon andra människor.. Haha. Kortvarigt med två fynd med mig hem. Svängde inom S34 också på vägen hem där jag gjorde två fynd till, och där hade dem 400 kr försvunnit som vi fått tillbaka på kameran! : ) På kvällen gick vi på bio med mamma och pappa för att se Göta kanal 3, vilket var en dålig B-film som häpnadsväckande nog får gå på bio.. haha!

I söndags, jaaa, vad gjorde vi då?! Jo, vi hade tvättdag... och mös återigen som attsingen! : )

Uppdatering på denn veckan kommer snart... För detta blev ju ett vääääldigt långt inlägg ; )
Puss Majsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0