Har bestämt mig...

... för att plocka bort några av punkterna på min lista, som jag tycker är onödiga. Men jag tänkte slå ihop punkt 22, 23, 24... Vilket är det som gör mig glad, ledsen och upprörd! :)

Glad blir jag av nästan allt, små fina meddelande, ett leende av en okänd, alla snälla människor i min omgivning, allt möjligt! Tanken på mina fantastiska nära och kära, får mig att få ett leende på mina läppar. Att kunna plocka en lön ur mitt företag. Att jag klarar av att driva mitt företag! Att jag har världens finaste sambo och vovsing gör mig fantastiskt lycklig. Att jag har ett fint jobb och fina framtidsutsikter. Att jag fått min uppväxt som jag fått, och att jag har en familj som står vid min sida i ur och skur. Att jag har förmånen att ha fina vänner. Att jag är frisk.  Att vi har en sjukvård i sverige som gör att alla kan få vård. Alla dem här sakerna får mig att vara glad, glad för det lilla! Jag är oftast glad, och när jag är ledsen har jag svårt att dölja det.

Däremot det som gör mig ledsen är också det som gör mig upprörd. Jag blir ledsen/upprörd av ovisshet, elaka människor, om folk uppfattar mig fel, orättvisa och folk som gnäller på I-landsproblem. Något som har gjort mig verkligen "ännaklämd"(stavning?) denna vintern är alla uteliggare. Hur vi i samhället kan tillåta en medmänniska gå med sandaler i snön? Eller att man som kommun delar ut sovsäckar istället för att värma upp en hall med madrasser så de kan gå in?! Det gör mig upprörd! Att man inte får vara sjuk i dagens samhälle, och att vi behandlar dem sjuka som skit. Att vi inte har respekt för varandra, utan att det är pengar som ger respekten. Pensionärer som säger "att det var bättre förr", eller "dagens ungdomar" gör mig förbannad, men också dagens ungdomar som lever på de dem blir tillsagda av alla äldre och inte ger sig fan på att motbevisa dem! Dagens ungdomar som inte har respekt för andra, eller som förstör saker som inte tillhör dem själva. Folk som inte förstår att allt i samhället kostar oss själva pengar, vi skattebetalare. Folk som inte vill försöka hitta ett jobb, för att dem inte förtjänar skitjobben!? Socialbidragen som ges till fel människor, och kanske inte alltid till dem som skulle behöva dem mest. Att man inte kan utnyttja arbetslösa/socialbidragstagare till att skotta bort snö eller hålla rent och fint i samhällena som motprestation att de får pengar. Det är sånt som gör mig arg/frustrerad/irriterad eller ledsen. Räcker de?! hahaha.

Men som sagt, annars är jag oftast glad?! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0