2- Min första kärlek

Som listan följer så kommer vi till ett stort och ganska svårt ämne...

Min första kille någonsin var Roggan, som jag blev ihop med när jag gick i småskolan... Roggan har hängt kvar i mitt hjärta ända sedan dess, och har fortfarande en speciell plats i mitt hjärta... Även om vi var ihop när vi var 10 år;) Han var en fantastisk människa, och ledsamt nog är han inte med oss längre i jordelivet!

Den första riktiga kärleken var Jonas Bengtsson, ungdomskärleken som jag höll ihop med i 3½ år. Än idag kan jag komma på mig själv att undra hur han mår, och vad han gör. Inte för att jag är kär i honom, utan för att han var en väldigt nära vän under så lång tid. Förstår ni hur jag menar?  Hans familj kommer alltid betyda väldigt mycket för mig, och hans föräldrar är så härliga. Riktiga förebilder. Jag saknar dem väldigt mycket, och det är tack vare Ingrid som jag är frisör idag!

Så kom vi till den riktiga kärleken, den "vuxna" kärleken, det är Stefan. Jag tror uppriktigt sagt att det finns olika sorters kärlek. Med Roggan var det dem första fjärilarna i magen, men vi var 10 år, så hur seriöst kunde de va? Med Jonas var det ju mer seriöst, men vi bodde aldrig tillsammans, reste inte ihop och delade inte livet på samma sätt som jag gör med Stefan. Därför tror jag att de finns tre olika kärlekar, som formar mig som människa. Där har funnits många emellan dessa, men dem andra har inte gjort lika stora avtryck i mitt hjärta som dessa tre.

Sååå Stefan, min Stiffelistiff är min stora kärlek. Min första stora kärlek. Han är den jag vill somna brevid varje kväll, och det första jag vill se när jag vaknar på morgonen. Det är han som hjälper mig genom livet, in good times and bad times. Jag älskar dig. Tack för att jag får dela livet med dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0