Kommer svenska folket att acceptera Daniel nu då?

Ja, dagens samtalsämne har ju ingen kunnat missa, nämligen att Kronprinsessan Victoria och Daniel har förlovat sig.!! Och nu, när jag zappade genom kanalerna kom jag på tv4nyheterna... Frågan var, kommer svenska folket att acceptera att hon valt en man av folket? Eeeeehh, ja, just de svenska folket kommer acceptera de, men dem som inte kommer acceptera det är adelsmännen och de andra som har "det blåa blodet" i sig... Dem som anser att dem är finare än alla andra bara för att de är födda in i en viss släkt! Asch pyttsan, jag tycker att hon gjort ett bra val, och alla som såg deras direktsända intervju på tv idag kan ju förstå hur kära dem är : ) annars är man nog fan blind!

Jag känner att jag är besatt, jag är fan ta mej besatt av Malmö Redhawks, jag har nedräkning i huvudet om hur många dagar, timmar det är till matchen i leksand. jag drömmer mej bort om vilken fest jag tror att de kommer vara på söndag i Malmö Arena, eftersom jag hoppas och tror att malmö kommer vinna på fredag.
   Däremot är det skräckblandad förtjusning, för jag börjar inse mer och mer att folk inte bryr sig om Malmö Redhawks, att folk inte förstår att det inte bara handlar om ett hockeylag, det handlar om en sorts liv. Det handlar om att det ska finnas något i Malmötrakten på vintern. Något evenemang som gynnar Malmö, vilket Malmö Redhawks gör. Det handlar inte bara om hockey, det handlar om så mycket mer.... Men för mig handlar det om hjärta!
   Och Malmö Redhawks har alltid betytt så jävla mycket för mig, något folk inte kan tro, men så är det faktiskt. Jag älskar hockey, jag älskar folket och jag älskar laget. Loggan är så vacker, ja allt är så fint...

Joel skrev till mej på facebook igår, byt lag till djurgården annars höjs hyran... även om det är ett skämt, så tycker inte jag att det är ett dugg roligt....
   För om jag är svensk, inte fan håller jag på Italien då när vi möter dem i en landskamp? Nej, jag håller på Sverige ju. Om jag bor i skåne, och där med är skåning, inte fan håller jag på ett värdelöst stockholmslag då? Neeeej, jag håller på Malmö Redhawks. Tänk logiskt! Man håller på ett lag i med och motgång, och jag kan svära på att de flesta bara håller på något elitserielag för att det är elitserielag, inte för att man håller på laget. Man har inget hjärta helt enkelt.
   Hjärtat finns där vi hör hemma, alltså i skåne... Alltså är Malmö Redhawks vårt hjärta. That's it! : )

Min egenpåhittade insamling på salongen är uppe i 100 kr nu, löjlig summa än så länge, men jag hoppas på att den ska bättras på imorgon : )

Idag har jag tränat, väldigt hårt styrkepass faktiskt, inte så mycke kondition, mest styrka... Pressade kroppen maximalt då jag känner att ngt är på G i kroppen, och jag vill att de antingen bryter ut eller försvinner : ) Bra idé va?
  Väl hemma ikväll åt jag lite snabbt, sen åkte vi till Elna och Bertil. Myspys. Jag kan inte med ord beskriva hur härligt jag tycker det är att Stefans familj är så jäkla härliga, och det inkluderar alla... Elna, Bertil, Jonas, Manilla, Thea, Petra med flera... Ni är så jäkla härliga... : ) Och Figge, han ska vi ju inte snacka om, för han vill jag bara ta i jackan och ta med mej hem ; ) Gulligare vovve får man leta efter! : ) Vill ha!!!
   Åkte hem runt nio, och då åkte älskpälsk iväg... Han köpte bil?! Haha, så vi får se imorgon hur den ser ut! : )

Sov gott allihopa!
Pusselipuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0