5 - Vad är kärlek?

Jag väljer att hoppa över nummer fyra en stund, då jag slarvat oerhört mycket idag med maten och bara ätit 30 gram nötter och en varma koppen. och senare nu ikväll även en tacosallad, muuums! :)

Kärlek, vad är då det? Såå stort. Ska jag lyckas skriva ner vad jag känner om kärlek?

Kärlek är dem första vingslagen i magen som blir stora fjärilar som bosätter sig i magen.
Kärlek är att alltid veta var man har varandra, att älska sin nästa och sig själv. Kärlek är att kunna känna tilltro och visa tillit. Kärlek är det mest underbara som finns, men också det mest förgörande en människa kan uppleva. Att mista kärleken är det värsta man kan vara med om, men tyvärr också en nödvändighet för att vi ska utvecklas och lära oss något nytt. Kärleken är det som håller oss varma då det är kallt ute, eller det som värmer oss när vi blir bemötta med kyla. Kärlek gör oss starka, men också oerhört sårbara, och för kärlek kan man gå genom eld och vatten... Jag vill inte låta klyschig, men så är det ju?;)

I kärlek gör man mycket dumt, men också såå mycket fantastiskt! Det är inte för inte man säger saker som att kärleken gör en blind osv.

Jag tror att detta summerar det mesta, kanske kommer jag återkomma och utveckla detta ämnet en dag då jag känner mig klokare! :)

Kraam


Kommentarer
Postat av: Jennie Rosengren

Åååh vad fint skrivet. Klockrent!!! PUSS <3

2010-12-02 @ 19:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0