15 - Mina drömmar



Med ordet drömmar förknippar man så mycket. Jag har drömmar yrkesmässigt, jag har drömmar rent privat och för världen.

Yrkesmässigt vill jag att min salong ska bli välgående, rentav kanske en kedja? Jag vill bli tekniker för ett företag på marknaden och lära mig mer och utvecklas. Jag vill gå ifrån yrket och känna att jag har provat allt. Jag vill gå vidare mot mitt mål att bli begravningsentreprenör när jag blir trött på detta jobbet. Jag vill bli skuldfri. Drömma kan man göra, men allt efter att Hairshape ska bli en kedja är nog uppnåeligt mål om jag bara håller siktet högt.

Rent privat så drömmer jag om att via jobbet få ut en god lön så att jag och Stefan kan resa runt i världen för att senare kunna slå oss ner och bilda familj. Kanske kan Sixten få en kompis till när vi en dag köper vårt hus. Gifta oss ska vi göra, eller ja, det är min dröm. Jag vill bli gammal med Stefan, och få uppleva barn och barnbarn. Jag vill bli den mormorn/farmorn som min mormor va för oss.

För världen hoppas jag att vi ska bli mer miljömedvetna, men på ett sunt sätt. Omfördela jordens resurser så att det blir mer rättvist. Att alla ska kunna hjälpas åt, att vi i västvärlden inte ska slänga flera tusentals ton med mat utan lära oss konsumera smartare. Att det inte ska finnas hemlösa. Att det inte ska finnas barn och vuxna som far illa. Att världen ska leva i demokrati. Att alla ska kunna uppnå sina drömmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0