14 - Mitt yrke

Enligt listan ska jag skriva om vad jag har på mig idag, men de har jag ju redan gjort för fyra punkter sen så jag bytar rubriken till mitt yrke.

Jag jobbar som frisör och har min egen salong. Mitt jobb är verkligen ombytligt, från att klippa av någon ett jättelångt hår till kort till att förlänga håret från kort till långt. Alla olika färger kan vi skapa, och inte en dag ångrar jag mitt yrkesval. Däremot kan jag ibland vara trött på att vara egenföretagare, för man är egentligen aldrig ledig. Står jag inte här och jobbar så är det papper som ska fixas, eller inventering som ska göras, eller planering för nästa drag i marknadsföringen. samtidigt har jag aldrig ro i kroppen, för är jag för mycket ledig så straffar det mig själv. Jobbar jag över så straffar det både mig och mina nära och kära. Dock kompenseras allt detta upp av att jag älskar mitt yrke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0