Härmapan Marie ; )

År 2008 var året då mycket hände mig. Året som jag kommer minnas med mycket sorg i hjärtat, men samtidigt med mycket glädje. 2008 var året då jag hittade tillbaka till gamla vänner, då jag förlorade min bästaste bästa Mormor, och året då vår Roggan lämnade jordelivet. Det var också året då jag hittade min själsfrände Stiffelistiff, året som jag flyttade hemifrån, inte bara en gång, utan två gånger. Dessutom började Mormor spöka för mig när jag gjorde min allra första och enda tatuering... : )

Och år 2008 vågade jag ta det stora steget att ställa mig på mina egna två ben och starta MIN alldeles egna salong i Höör. Något som jag är otroligt stolt över... : ) Jag är helt egen, och Jennie och Åsa, jag har slått mitt månadsrekordHjärtat!!! : ) Kul va? : )

Men utan mina underbara vänner detta året hade jag inte klarat det, och inte heller utan min älskade älskade släkt och familj som funnits där för mig i vått och torrt. Alla kloka ord, och alla stunder när ni stått ut med mig och mina påhitt. TACK! : ) Ni är bäst!


Och Stefan, på frågan vad meningen med livet är? Du ger mitt liv en mening, och du är Maktub helt enkelt. Du är mitt öde! Jag älskar dej!


Men nu ska jag härmas... Den dyker upp i fler och fler bloggar... Så här är mina svar över 2008...

1. Gjorde du nånting i år som du aldrig gjort förr?
Jag flyttade hemifrån och startade salong bland annat : )
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej, inte så bra som jag hade hoppats. Men löftet hänger med mig detta året.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Njae... Hjälp! De va väl inga detta året?!
4. Dog någon som stod dig nära?
Min älskade mormor, mitt fina brorsbarn My, som inte blev så gammal dock, men hon var efterlängtad av oss, och min barndomsvän Roggan.
5. Vilka länder besökte du?
Italien, Danmark, Tyskland och Österrike.
6. Är det något du saknar från 2008 som du vill ha 2009?
Nope, de tror jag inte! Mer pengar kanske? ; )
7. Vilket datum från 2008 kommer du alltid att minnas?
17 Januari och 7 September.

8. Vad var din största framgång 2008?
Att jag vågade ta steget till att öppna salongen, och att jag insåg hur mitt liv såg ut.
9. Största misstaget?
 Att jag sköt vissa människor ifrån mig vid sämsta tänkbara tillfälle.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag snubblade ju på löpbandet ; ) Ryggen har spökat, likaså mina jävla urin och njurbäckeninfektioner.
11. Bästa köpet?
Schamponeringen på salongen, soffan... hmm, de va ngt mer?! 
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Min salong... haha
13. Gjorde nånting dig riktigt glad?
Alla stunder med älskpälsk. Nyheten jag inte nämner än. Och mycket annat.
14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2008?
Det har jag såå svårt att säga... Hmm..
15. Var du gladare i år jämfört med tidigare år?
Både och... De första 6 månaderna var tuffa, men efter det har det släppt. 
16. Vad önskar du att du hade gjort mer?
Träffat mina nära och kära mer, och fortsatt med träningsschemat sen i somras.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat och oroat mig...
18. Hur tillbringade du julen?
Först med mamma, pappa, Stefan och Mattias på lillejul, och med mamma, pappa, Mattias, Markus, Jessica och Valter i Göteborg på julafton.
19. Blev du kär i år?
Ooo, jaa : )
20. Hur många one-night stands?
Absolut inga.
21. Favoritprogram på tv?
Körslaget, Greys anatomi, Gossip girls och Brothers and sisters.
22. Bästa boken du läste i år?
Vattenmelonen av Marion Keys(?) och Snälla pappa, nej! av Stuart Howarth. Otroligt bra böcker!
Lutande tornet i Pisa

23. Största musikaliska upptäckten?
Va fanken... Jag kommer inte på några?!
24. Något du önskade dig och fick?
Kläder, duschkräm, Hairshape by MCK ; ) , Disneyfilmer, min fantastiska soffa och framförallt min Stiffelistiff <3
25. Något du önskade dig men inte fick?
Att min mormor skulle klara sig...
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag väcktes på morgonen av min finfina Stiffelistiff och fick paket, han bakade scones till frukost och mamma, pappa och Mattias kom och joinade oss vid frukosten. Sen jobbade jag... åkte hem, fixade smörgåstårtan färdigt och firade med nära och kära på kvällen. Fantastisk dag! : )
27. Finns det nånting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer pengar... mer kunder... Men lyckligare än vad jag är nu har jag svårt för att tro att jag kan bli. Eller jo, det ultimata för mig hade varit att både Lilla My och mormor hade varit här hos oss, inte bara som änglar, utan som riktiga varelser!.
28. Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Jadu, min stil är min stil... och den går knappt att förklara. Dock är jag svag för strumpbyxor/leggings på vintern, varför vet jag inte.
29. Vad fick dig att må bra?
Stiffelistiff, min träning i somras, familjen och självklart mina vänner... Och jobbet såklart! : )
30. Vilken kändis var du mest sugen på?
No one.
31. Vem saknade du?
Min mormor, min Siv...
32. De bästa nya människorna du träffade?
Min Stiffelistiff, och självklart många fler... Men listan blir så lång om jag nämner alla ; )


Well... That's it! Låt oss göra detta året till ett fantastiskt år! : ) Jag har iallafall goda förutsättningar just nu... : )
Pusselipuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0