Att gå med vinst.. är lika med att förlora på det?! Eller?!

Japp... så känns det iallafall.. I fredags, på väg ner till malmö-aik matchen ringde min lur.. Det var min revisor, GRATTIS du har gått med vinst. På måndag måste du betala in 5200 kr till skatteverket i momspengar... Okej?! Hur känns nu detta? Känns de bra? Njaaaae... Hade dem pengarna verkligen varit över så hade jag jublat, men så är inte fallet. Och nu ligger jag plötsligt minst 5200 kr back denna månaden.. Det suger verkligen! Däremot så är det ju roligt att det på pappret ser ut som att det går bra för företaget... eller hur?!

Jag släppte iallafall på de dåliga humöret jag fick av samtalet när vi befann oss i malmö. På väg in till malmö arena, såååå mycket folk! Vilken match, vilken publik! Dit vill jag på fredag igen! : ) Och förmodligen blir det så också... Tihi.

Igår var det alla hjärtans dag, hade ni det bra? Det hoppas jag! : ) Jag och Stefan fick en dålig start iallafall, ett tråkigt besked som ledde till att vi skulle fira en annan dag istället... Och istället för det så tog vi en sorgdag. Välbehövligt! Jag älskar dig så mycket mitt hjärta, och det är så himla tråkigt när sånt här bara flyger på en, men efter regn kommer solsken! : )

I några veckors tid har jag funderat över en fråga som är större än vad jag kan klara av. Stefan har försökt svara mig på det, men även de svaret var för litet. Min fråga är;
   När slutar man räkna någon som en vän?
Jag har nämligen några, som jag har värdesatt så högt, men som jag inte klarar av tanken så mycket på längre. För när jag tänker på dem så känner jag svek. Ett svek att man inte längre har tid att skicka iväg ett sms, eller slå en pling när man är i trakterna. Är det inte så att vännerna ska finnas där forever and ever?
   Och hur gör man då "slut" med en vän? Eller betraktas de som "slut" när man är utbytt? När man inte längre finner tiden att höra av sig med ett sms?
   För känner man någon som man inte pratat med på månader, ja till och med år? Gör man det? Är det en vän? Eller rättare sagt, är det en nära vän?

Nej, men nu får de va slut för idag. Over and out.
Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Martina Ohlsson

Hej Marie, skulle verkligen behöva färga utväxen. Vad tar du för endast detta? :) /Martina

2009-02-15 @ 19:43:23
URL: http://wanadin.blogg.se/
Postat av: Sanne

Haha den frågan har jag ställt mig själv många gånger. men kommer aldrig fram till något bra svar. störigt:P

2009-02-16 @ 11:30:57
URL: http://saaane.blogg.se/
Postat av: Emma

Förmodar att detta var en fet pik mot mig och isf tkr jag det är dåligt att du uttrycker dig via bloggen om du vill att det ska nå fram till mig. Du vet mkt väl var jag finns om det är ngt du vill ta upp med mig och för att båda ska få en rättvis disskution tkr jag vi tar det privat ist.

2009-02-16 @ 14:12:06
URL: http://emmawesterlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0