Granen är klädd : )

Jappsido... Igår gjorde vi allt det sista, eller iallafall, nästan! Jag blev färdig med min tomteverkstad... Och hemmet blev julfint! Granen inhandlades, och kläddes. Och i lördags blev köksbord och stolar införskaffat!

Vet ni hur mycket vi sparat denna helgen? 860 kr.. Hur? Jo, köksbordet och stolarna fanns på fyndavdelningen på ikea, som skyltexemplar, så de va inget fel på de. Och på de sparade vi 660 kr! Granförsäljaren var trött på att sälja granar, så även där fick vi rabatt, närmare 200 krs rabatt, så vi fick julgranen för en hundring! : )

Denna helgen har varit full av stress, men också gått i familjens anda. Igår träffade mina och Stefans föräldrar för första gången, och Mattias var ju självklart också med : ) De va jättehärligt, och det slutade med att vi bakade pepparkakshus hemma i vår julfina lägenhet. Ååååhh, när jag gick och la mig igårkväll så lös granen så himla fint! : ) Visst blir man glad då?

Nu kommer min kund om 10 minuter, sen är det fullt upp till 20.00 ikväll då de blir hemfärd... Hämta upp min finfina Stiffelistiff, och sen bege oss hem till mamma och pappa. Där ska vi fira vår älskade Siv, som skulle fyllt år idag : )

Imorgon jobbar jag 9-19.30... Sen är det juluppehåll i 2 dagar. Sen jobbar jag 11-18 iallafall på fredag. 10-14 på lördag... Ledig söndag. Måndag 9.45-18.30 och på tisdag 10-18.30 som de ser ut nu... Mycket att göra! Och jag älskar det! Är det någon mer som jobbar nu under jul? Eller är det mest jag? ; )

Nu har jag lagt in avgift på salongen för om man inte dyker upp, för jag blir så ledsen när man tar  min "snällhet" för given här. Så från och med nu, så dyker man inte upp som bestämt utan giltig anledning så åker man  på att betala 50% av bokat behandlingspris. Sen kan man diskutera om det är sura pengar, men det handlar ju lite om respekt, eller hur? Tycker ni att 50% är för mycket?

Ha de bra!
Kramkram

Kommentarer
Postat av: Jasmin

Såg att du lagt till mig på din blogg jätte gulligt så jag la in dig med på min å hoppas att det är okey =) Julkramar från familjen giertz

2008-12-22 @ 18:22:47
URL: http://mammajasmin.blogg.se/
Postat av: Jennie (nagel ;-)

E det nån mer än du som jobbar under julen...

Eh jepps, här har du en som jobbar ;-) E oxå ledig juafton o juldan men annars e det tjockt. Insåg just att Min nästa helt lediga dag är efter påsk... Deppigt I know men jag har ju valt det själv. Aj då... Go juuuul snuttan o hälsa familjen!!!

2008-12-22 @ 19:26:36
Postat av: Anonym

du e ledig två dagar iaf.Här har du en Quinna som jobbar julafton,juldan, annandan och de andra dagarna med tror ja.ledig lördan iof.Sen jobbar jag nyår och nyårsdagen:). Nope 50%e rimligt eftersom du förlorar din inkomst på något som du inte kan styra över.

2008-12-23 @ 07:49:06
Postat av: Anonym

Oj,kanske ska sktiva vem som skrev. Kramen//Stella

2008-12-23 @ 07:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0